Dr. Eva M. Berger – Publikationen

Referierte Fachzeitschriften

Berger, E.M. und L. Haywood (2016), Locus of control and mothers’ return to employment, Journal of Human Capital 10 (4), 442–481.

Berger, E.M. (2013), Happy working mothers? Investigating the effect of maternal employment on life satisfaction, Economica 80 (317), 23–43.

Berger, E.M. und C.K. Spieß (2011), Maternal life satisfaction and child outcomes: Are they related?, Journal of Economic Psychology 32 (1), 142–158.

Berger, E.M., F.H. Peter und C.K. Spieß (2010), Wie hängen familiäre Veränderungen und das mütterliche Wohlbefinden mit der frühkindlichen Entwicklung zusammen?, Quarterly Journal of Economic Research / Vierteljahreshefte zur Wirtschaftsforschung 79 (3), 27–44.

Berger, E.M. (2010), The Chernobyl disaster, concern about the environment, and life satisfaction, Kyklos 63 (1), 1–8.

Diskussionsbeiträge

Berger, E.M., E. Fehr, H. Hermes, D. Schunk und K. Winkel (2020), The impact of working memory training on children's cognitive and noncognitive skills, IZA Discussion Paper 13338, Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit, Bonn.

Cubillo, A., H. Hermes, E.M. Berger, K. Winkel, D. Schunk, E. Fehr und T.A. Hare (2020), Intra-individual variability in task performance after cognitive training is associated with long-term outcomes in children, bioRxiv, https://doi.org/10.1101/2020.11.19.390427.

Berger, E.M. (2020), Self-productivity and cross-productivity in the process of skill formation, GSME IPP Discussion Paper DP 2027, Gutenberg School of Management and Economics, Johannes Gutenberg-Universität Mainz.

Berger, E.M. und F. Schmidt (2019), Inattention in the rental housing market: Evidence from a natural experiment, GSME IPP Discussion Paper DP 1716, Gutenberg School of Management and Economics, Johannes Gutenberg-Universität Mainz.

Berger, E.M., G. Koenig, H. Müller, F. Schmidt und D. Schunk (2017), Self-regulation training and job search effort: A natural field experiment within an active labor market program, GSME IPP Discussion Paper 1712, Gutenberg School of Management and Economics, Johannes Gutenberg-Universität Mainz.

Sonstige Veröffentlichungen

Wrohlich, K., E.M. Berger, J. Geyer, P. Haan, D. Sengül, C.K. Spieß und A. Thiemann (2012), Elterngeld Monitor, Endbericht, Forschungsprojekt im Auftrag des Bundesministeriums für Familie, Senioren, Frauen und Jugend, Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung, Berlin.

Spieß, C.K., E.M. Berger und O. Groh-Samberg (2008), Overcoming disparities and expanding access to early childhood services in Germany: Policy considerations and funding options / Die öffentlich geförderte Bildungs- und Betreuungsinfrastruktur in Deutschland: Eine ökonomische Analyse regionaler und nutzergruppenspezifischer Unterschiede, Innocenti Working Paper IWP-2008-03, UNICEF Innocenti Research Centre, Florenz.